I et marked har vi de to variablene som jobber mot hverandre hele tiden, nemlig etterspørsel og tilbud. Det de begge har til felles er en iboende verdi, som i beste fall kan gagne begge parter. Ta for eksempel produktet brød. Brød er et produkt fordi det består av råvarer og materialer som er satt sammen, derav ordet produkt.
Kunst er også et slik produkt. Selv om materialene som brukes for å lage kunsten ikke nødvendig er dyre å anskaffe, så har produktet – kunsten i seg selv – en stor verdi for mange. Vi har en kunstner som lager og tilbyr kunsten, og et stort publikum som etterspør den. Men det er ikke sikkert et salg av et kunstverk er det beste og mest optimale for å tjene mest. Kanskje har bedriften til og med mistet omsetning på grunn av covid-19 pandemien.
Riktig priset
Pris (verdi) er en kombinasjon av disse to variablene som man kan sette opp i et diagram. Den ideelle prisen vil danne skjæringspunktet mellom de to og vise høyest mulig inntekt ut fra en rekke parameter. Er man kunstmaler og kan tjene 100 millioner på et bilde, så trenger man ikke å stille seg spørsmålet: Hva er crm (?) men dog, CRM kan løse mange problemer man ikke tenkte på.
CRM for kunstnere
For CRM er et relasjons-program som håndtere kundene dine. Det vet til en hver tid hvem som de er, men også hvem som holder utstillinger, hvor neste event er, hvilke flybilletter som er billige, hvor man får «all-inclusive» og rabatt på overnatting og ikke minst kan holde kontroll på konjunkturene i markedet.
Hvorfor Lime
Lime er et program som håndteres av eksperter. De hjelper deg i gang slik at transaksjonen blir smidig og overførbar. Alt blir lagt inn automatisk, men ikke nok med det, på grunn av de mer automatiserte prosedyrene så sparer du tid. Tid du kan bruke på kunsten, avtalene og research. Tid du før brukte på alt fra fakturering til å finne materialer til dine nye kreasjoner.
Med Lime viser man kundene at man tar dem på alvor. Samtidig får man tilbudene rett inn i innboksen uten at man trenger å gå glipp av de gode tilbudene. Enten det er på malerpensler eller granitt. Systemet er fullstendig integrert i din daglige drift, uten at du trenger å organisere det selv.
Som kunstner har man ikke nødvendigvis kunder, men en horde av fans. De kan få dine siste kreasjoner rett inn i stua, for eksempel om du tenker på NFT produksjon. Dette er unike digitale bilder som selges for enorme summer. Kanskje dette er din vei til frihet til å gjøre det du vil.